måndag 7 februari 2011

For Narnia!

Äntligen blev det min tur att gå och se senaste Narnia-filmen! Min längtan har varit stor, peppen visste inga gränser. Låt mig säga det med en gång; jag älskar Narnia. Jag har älskat Narnia ända sen jag var liten och mamma läste böckerna högt för mig.
 Jag älskade tv-serien från 1988 förutom att jag störde mig rejält på Lucy. Kolla trailern här:


Jag älskade till och med den (så här i efterhand ganska kassa) tecknade filmen:



Jag hittade en rolig film nu. Så här skulle det se ut om Disney gjorde en tecknad Narniafilm. Den skulle jag definitivt älska!


Filmen jag såg i helgen, då? Älskade jag den? Jadå, det gjorde jag! Jag gillade hur vattnet vällde ut ur tavlan och fyllde hela rummet och blev havet där skeppet Gryningen seglade. Jag gillade Edmund som vanligt. Han är min favoritkaraktär i både böckerna och filmerna. Han är liksom mest komplex. De andra syskonen är hjältemodiga, ärliga och goda hela tiden och det är ju Edmund också innerst inne. Men ibland trillar han dit. Och det gillar jag. Det gör mig extra glad när han visar mod eller karaktär. (Och det är inte konstigt att killen trillar dit. För oss emellan; visst är den vita häxan way coolare än Aslan?)

Jag antar att jag var sist i världen med att se filmen men om du inte gjort det än så skynda för guds skull!
 Och glöm inte bort att läsa böckerna också! Vi har dem på bibblan allihop.
Rätt ordning är:
Min morbror trollkarlen
Häxan och lejonet
Hästen och hans pojke
Caspian, prins av Narnia
Kung Caspian och skeppet Gryningen
Silvertronen
Den sista striden

2 kommentarer:

  1. Hej!!!!!
    Jag heter Moa och har sett både " Häxan och lejonet" och "Kung Caspian och skeppet Gryningen" som båda är jätte bra!!!
    Nu eller förut Gick Kung Caspian och skeppet Gryningen. Eller hur??
    Nu för tiden tittar jag ganska mycket på bio.
    Tittar du mycket på bio? DEt gör jag!
    Ha det bra!! ;P // Moa*

    SvaraRadera
  2. Hej Moa!
    Jamen visst är de bra!! Jodå, jag älskar att gå på bio. Det spelar egentligen ingen roll vilken film det är, det är liksom kul ändå. :-)
    Kram,
    K

    SvaraRadera