tisdag 22 mars 2011

Spelningar och konserter jag går på

Jag lovade ju att jag skall skriva mer om musik. Men om jag gör det måste ni också göra det! Jag vill ju veta vad ni lyssnar på också för annars blir det orättvist.
Jag tänkte i alla fall berätta att jag var på en spelning - en konsert - på Debaser i fredags. Av någon anledning säger man inte konsert om det är på ett mindre ställe. Går man på Globen säger man konsert, på Debaser är det spelning. Det är egentligen konstigt, banden uppför ju sig på samma sätt.  Just det här bandet jag såg uppförde sig fantastiskt!  Kaizers Orchestra är ett himla coolt, norskt band. Det är lite punkigt och lite zigenarmusikaktigt och väldigt kul. Kolla här! Jag älskar deras gasmasker!


På fredag är det kalas igen. Då skall jag se IAMX! Det är en helt annan genre. Inte punkigt det minsta men synthigt och vackert. Jag har sett dem två gånger tidigare och det är lika fantastiskt varje gång.



Och inte nog med det så är det inte mindre än två grejer nästa vecka! Först ut är The Wombats; jättesöta, indiepoppiga och himla bra. Den här låten gillar jag extra mycket för det band de sjunger om; Joy Division är ett av mina absoluta favoritband.


Och sen om jag orkar (för jag börjar ju bli ganska gammal) är det dags för Belle & Sebastian! Och då är det inte längre fråga om någon spelning på Debaser utan konsert på Cirkus! Men så är de lite större också. Ni har väl hört dem?



Ni förstår varför jag gillar, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar