onsdag 23 mars 2011

Lemurer och människor

Idag hade vi det första bokcirkelmötet, några av mina nya sexor och jag. Vi pratade om boken Knivsegg och en massa annat. Om Johannas farfar, om roliga filmer och lite om skolan. Vi kollade på Moas blogg också. Gör det ni med, vetja!
Nu laddar jag inför mitt besök på Duvnäs skola i morgon. De skall få välja bland några helt  andra böcker och jag hoppas att de kommer gilla! (Även om det inte förekommer en enda zombie. )
Somliga böcker fick mig att gråta medan andra  skratta och alla säger förhoppningsvis något om hur det är att vara människa i det vi kallar verkligheten. 
Den här filmen säger en del om hur det är att vara lemur:

 

2 kommentarer:

  1. HEJ! Den här lilla filmen är ju jätte KUL!
    Den lilla lemuren( om de nu är en lemur) e ju jätte söt och rolig! Moa i 5:an Nacka

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är en likadan typ som Mort i Madagaskar. Du vet, kung Juliens polare. Söt är den i alla fall. Älskar tassarna!!

    SvaraRadera