onsdag 23 mars 2011

Manifest ftw!

Ingen kan väl ha missat min förkärlek till skräck? Ge mig ett monster och jag är lycklig i timmar! Därför kom denna nyhet som en skänk från ovan. Ett skräckmanifest av bland andra Anders Fager vars novellsamling Svenska kulter jag njöt och äcklades av i höstas.

Läs och begrunda här: (Fast det heter chick-lit och inget annat.)


Skräckmanifestet
Vi lovar att sprida skräck över hela landet, in i era stugor, under era skinn och in i era hjärnor.
Vi lovar att blanda in magi, varulvar, tentakelsplattersnusk, demoner, skogsrån, onda vättar och nya, okända varelser i er vardag.
Vi anser att underhållnings- och spänningslitteratur kan bestå av annat än deckare och chic-lits.

Anders Fager
Caroline L Jensen 0705-262538 (Ord Text Mening)
Jonas Lejon
                                      Mörkersdottir Förlag (genom Frida Edman) 070-616 99 96

Jag hoppas på en massa skrämmande läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar